فروشگاه اینترنتی

امروزه با توجه به فراگیر شدن تلفن های هوشمند و جایگاه ویژه آن در بین مردم اکثر کسب و کار ها فروش خود را به سمت فروشگاه اینترنتی و کاملا آنلاین سوق دادند و مورد استقبال مردم نیز قرار گرفته است.اگر میخواهید با قیمت ناچیزی فروشگاه آنلاین خود را راه اندازی کنید این صفحه را از دست ندهید.



فروشگاه اینترنتی:

واژه انقلاب صنعتی مخفف Industrial Revolution به معنی تحولات بزرگ در حوزه صنعت، کشاورزی، تولید و حمل می‌باشد که در اواسط قرن هجدهم از انگلستان آغاز شد.
جهان در طول تاریخ خود با 4 انقلاب صنعتی مواجه شد:
انقلاب صنعتی اول با تولید موتور بخار در اواخر قرن 18 در انگلستان شروع شد که با استفاده از آب و بخار آب گردش موتورها و تولید به صورت اتوماتیک انجام شد.
انقلاب صنعتی دوم در اوایل قرن بیستم با تولید برق و انرژی الکتریکی در آمریکا آغاز شد خط تولید کارخانه ها با اضافه شدن برق به حد انبوه خود رسید.
دو انقلاب صنعتی نخست جهان مردم را پیشرفته، شهرنشین و صاحب تمدن کرد.
انقلاب صنعتی سوم با اختراع فناوری اطلاعات و اینترنت پا به عرصه جهان نهاد اینترنت یکی از بهترین و جدیدتریت و پیشرفته ترین ابزارهای ارتباطی می باشد که زندگی بشر و جامعه را تحت تاثیر قدرت خود قرار داد هم اکنون جهان با انقلاب صنعتی چهارم روبه رو می باشد. طبق آمار گرفته شده موسسه این دست حجم مبادلات تجارت الکترونیکی در سال 2013 در جهان بیش از 680 میلیارد دلار بوده که سهم ایران از این درامد کمتر از 5% بوده است. همچنین بر اساس اعلام وزارت صنعت، معدن و تجارت رتبه جهانی ایران در تجارت الکترونیک در سال گذشته 69 و سهم تجارت الکترونیکی از تولید ناخالصی داخل طی این سال 8/4 % بوده است با این حال وزیر وزارت صنعت، معدن و تجارت در اهداف کلی برنامه اعلامی خود که تا سال 1400 تعریف شده است، اعلام کرده رتبه جهانی تجارت الکترونیک ایران در سال 1400 با رشد نیم درصدی به 3/5 % ارتقا خواهد یافت.

یکی از روش ها و راه های افزایش روند تجارت الکترونیکی، داشتن فروشگاه اینترنتی می باشد در واقع امروزه با روند رو به رشد فعالیت های اینترنتی و جایگاه ویژه شبکه های اجتماعی در بین مردم و همچنین بالا رفتن مشغله کاری افراد استفاده از امکانات فروشگاه اینترتی پیشرفت چشم گیری را داشته است. منظور از فروششگاه اینترنتی وب سایت تحت وب می باشد که صاحبان وب سایت از طریق آن می توانند محصولات و خدمات برند و تجارت خود را به صورت آنلاین به اشتراک بگذارند و مردم نیز بدون صرف وقت و هزینه شخصاً با استفاده از کامپیوتر یا تلفن همراه خود با محصولات وخدمات فروشگاه آشنا شده و با آسودگی هر چه تمام تر محصول مورد نیاز خود را خریداری کنند. دو نمونه بارزی از این نوع تجارت الکترونیکی در ایران را می توان به دیجی کالا و بامیلو اشاره نمود.
به گزارش بورس نیوز، دیجی کالا اولین برند شناخته شده تجارت الکترونیکی در ایران است که بیش از85% از سهم بازار در کشور را به خود اختصاص داده است بر اساس آمار دیجی کالا در سال 92 روزانه 2000 سفارش با میانگین 600 هزار تومان داشته که درامد ناخالص روزانه 1 میلیارد و 200 میلیون تومان را برای شرکت به ارمغان آورده است. دیجی کالا در اسفند 85 با 5 نفر شروع به کار کرد و در عرض 2 ماه به سودآوری رسید به طوری که در اواخر دی ماه 94 دیجی کالا اعلام کرد تعداد کارمندانش به 1000 نفر رسیده است.
بامیلو یکی دیگر از برندهای شناخته شده تجارت الکترونیکی در ایران است که در مدت کوتاه به یکی از مهم ترین کسب و کار اینترنتی ایران تبدیل شده و 20 % از سهم بازار آنلاین را به خود اختصاص داد 60% از مشتریان بامیلو جزء مشتریان وفاداری هستند که بیش از 1 بار از بامیلو خرید کرده اند و جالب اینجاست که بامیلو هر ماه بیش از 6 میلیون بار بازدید کننده دارد.